piątek, 23 września 2011

Świat jest mały, możliwości ogromne !

Czy spotkałeś się z tym, że podczas rozmowy z kimś okazało się, że macie wspólnych znajomych czasem nawet z różnych miejsc w Polsce, Europie, na świecie?

Jeśli tak - jest to tylko potwierdzenie tak zwanej „teorii sześciu kroków” Stanley’a Milgrama mówiącej o tym, że od każdego człowieka dzieli nas tylko sześć stopni pokrewieństwa w łańcuchu znajomości.

Psycholog Stanley Milgram w 1967 roku przeprowadził eksperyment z wysyłaniem listów do kilkuset wybranych losowo osób w Nebrasce i Kansas prosząc, by przekazali swój list do jego przyjaciela. Gdyby osoby nie znały adresata listu miały przekazać go komuś, kto według ich wiedzy zna ta osobę lub jest jej bliższy. Większość listów dotarła do jego przyjaciela po średnio sześciokrotnym przekazaniu kolejnym osobom.

Polskim przykładem działania tej teorii są badania D. Batorskiego (o których pisała Ewa Czyż-Gwiazda w swojej pracy ‘Sieci społeczne w Public Governance’) dotyczące komunikatora internetowego Gadu-Gadu. Z badań tych wynika, że średnia odległość pomiędzy użytkownikami, mierzona poprzez relacje ze skrzynek kontaktów, wynosi obecnie 5,78 (badania z 2008 roku).

Jak to możliwe?
Poprzez łańcuch znajomości, które posiadamy odległości są małe i ulegają pomniejszeniu wraz z rozwojem naszej sieci kontaktów.

Jak ta teoria jest powiązana z biznesem partnerskim (marketingiem wielopoziomowym)?
Teoria Milgrama pokazuje jak łatwo zbudować olbrzymią sieć dystrybutorów w marketingu wielopoziomowym. Jak pisał Jeffrey J.Fox w książce ‘Sekrety wielkich handlowców’- ‘sprzedaż to sport kontaktowy’, im więcej mamy kontaktów tym łatwiej nam budować strukturę dystrybutorów, a co za tym idzie zwiększać sprzedaż.

Dzięki rozbudowie swojej struktury zyskujemy nowe horyzonty, budujemy powiązania inne niż biurokratyczne, nasza sieć kontaktów jest zależna od tego z kim chcemy współpracować, a nie od tego z kim musimy!

Dzięki powiększającej się sieci dystrybutorów mamy szybszy dostęp do informacji, poszerzamy kapitał społeczny, korzystamy z różnych instrumentów zarządzania, a co za tym idzie - nasza praca jest interesująca. Ważne jest również to, że biznes partnerski opiera się na wzajemnej współpracy i pomocy.

Wyobrażasz sobie jaką sieć dystrybutorów w samej Polsce możesz zbudować bazując na tych informacjach?

Artykuł pochodzi ze strony goldendrop.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz