poniedziałek, 5 września 2011

Praca na posadzie, własny biznes klasyczny czy marketing sieciowy?

Jest to pytanie, które zadaje sobie przynajmniej połowa społeczeństwa polskiego. Po ilości powstających firm widać, że Polacy są narodem przedsiębiorczym. Ale również spotykamy się z takimi ludźmi dla których ważna jest ciepła posadka i stała pensja miesięczna.

Co hamuje nas przed zaangażowaniem się we własną działalność? Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że głównym czynnikiem jest brak pomysłu oraz strach przed porażką. Przez długi okres czasu sam szukałem pomysłu na biznes klasyczny, trwało to około trzech lat, to co robiłem pożytecznego to interesowałem się rynkiem, obserwowałem trendy, które mocno się rozwijały na zachodzie Europy, szczególnie w Wielkiej Brytanii ale również w USA, które są kolebką wolnego rynku. W miedzy czasie zaangażowałem się w marketing sieciowy, który diametralnie zmienił moje spojrzenie na biznes.

Marketing sieciowy w przeciwieństwie do biznesu klasycznego ma wiele zalet, mogę to powiedzieć ponieważ prowadzę biznes klasyczny oraz rozwijam działalność w marketingu sieciowym. Jedną z nich jest to, że nie ma ryzyka finansowego ponieważ nie ma dużych inwestycji. Średnio wykupienie licencji waha się w granicach od 150 do 500 zł w zależności od firmy MLM. Poza tym firma, która ceni swoją pozycję daje zazwyczaj możliwość wycofania się ze współpracy w przeciągu określonego czasu zwracając opłatę licencyjną. Na otwarcie biznesu klasycznego potrzebny jest kapitał w wysokości kilkuset tysięcy złotych. Skąd bierzemy pieniądze? Zazwyczaj z banku, oczywiście pod warunkiem, że bank widzi w nas partnera do współpracy.

Następną zaletą MLM jest sprawdzony produkt. Zazwyczaj firmy MLM oferują produkty na które jest popyt, przykładem są suplementy diety np. siara-colostrum Mówi się dużo na temat zdrowego trybu życia za którym idzie potężny biznes, tzw. wellness biznes. Widać jak powstają wokół nas kluby fitness, salony SPA, gabinety kosmetyczne, pojawił się nowy trend zdrowego stylu życia! Dużo się mówi na temat prawidłowej diety, co należy jeść oraz jakimi suplementami wzbogacać naszą dietę. Jest to działka w której można zarobić duże pieniądze, podobnie jak na produktach z serii beauty, kosmetyki dla Pań oraz Panów, czy małe AGD

Marketing sieciowy daje wsparcie w zakresie budowania rynku, w biznesie klasycznym trzeba się uczyć tego samemu, zazwyczaj na własnych błędach, które kosztują przedsiębiorcę dziesiątki tys. złotych. Dobra firma MLM oraz liderzy szkolą nowe osoby ze sprzedaży, relacji między ludzkich, budowania sieci, przekazują wiedzę, która jest niezbędna do finansowego sukcesu dla osoby z którą podejmują współpracę. Dlaczego? Ponieważ sukces finansowy tej osoby wiąże się z sukcesem osób, które zaangażowały się w jej rozwój oraz firmy MLM. Sytuacja wygrał - wygrał. Jak jest w biznesie klasycznym, zazwyczaj jesteśmy skazani na samych siebie, atakowani przez konkurencję działającą w bardzo wielu przypadkach nieetycznie.

Jak wszędzie spotykamy również ograniczenia, w MLM jedynym ograniczeniem jest człowiek dla samego siebie. W biznesie klasycznym do działania motywują nasz zazwyczaj bieżące koszta, takie jak czynsz za lokal, wynagrodzenia dla pracowników, kredyt z banku itd. W MLM nie mamy tych problemów, zazwyczaj jedynym problemem jest brak motywacji do działania, lenistwo, brak wiary w siebie, nie chęć do nauki. Są to jednak słabości, które można pokonać, dlaczego? Ponieważ zaangażowanie się w marketing sieciowy daje możliwość oraz szansę na lepsze życie, takie o jakim głęboko marzymy w naszych sercach.

Polecenia źródłem zysku


Są firmy, które aby pozyskać klienta wydają dziesiątki milionów złotych, dolarów, czy euro na utrzymanie struktur sprzedażowych, biur, czy drogą reklamę. Chodzimy po tych drogich marmurach zapominając, że... za wszystko płaci i tak w ostatecznym rozrachunku Klient.

Czy warto polecać coś dobrego?


Polecaliście zapewne usługi fryzjera, księgowego, lekarza itp. Żyjemy w świecie, w którym jesteśmy zalewani zewsząd wszelkimi formami agresywnego marketingu, reklamy i sprzedaży. Jeśli więc poznaliśmy jakąś firmę od środka, przetestowaliśmy jej działanie, to czy mając już absolutną pewność odnośnie intencji, jak i działania firmy warto polecić ją znajomym? Według nas trzeba! Wszyscy chcemy korzystać z pewnych i gwarantowanych rozwiązań, więc jeśli już mamy coś takiego polecajmy to innym. Być może jesteś producentem, usługodawcą a może coś sprzedajesz i borykasz się z problemami jak coś poprawić, aby uzyskać lepsze rezultaty w swej pracy. Nie wiesz jak skorzystaj z oferty dla producentów lub oferty dla usługodawców i sklepów. Może jest to sposób na rozwiązanie Twoich problemów. Sprawdzić można - skorzystasz gdy uznasz to za dobre rozwiązanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz