poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Szanse małych firm na sukces w Internecie

Myślisz, że mała i młoda firma nie może poradzić sobie w konfrontacji z wielkimi korporacjami? Czasem wystarczy dobry pomysł, by pokonać konkurencję i mile zaskoczyć klientów. Również i w biznesie pieniądze nie zawsze zagwarantują sukces, bo w internecie każdy ma szansę. Również Ci najmniejsi.

Money-128Zakładanie własnej firmy jest coraz powszechniejszą praktyką w Polsce. Wiele osób, dziś szczególnie młodych, decyduje się na prowadzenie swojego biznesu. Często na arenie międzynarodowej mówi się o Polakach jako ludziach przedsiębiorczych. Mimo, że obowiązujące u nas przepisy i biurokracja nie ułatwiają prowadzenia własnej działalności, to jednak nie zraża to coraz większej liczby Polaków do spróbowania własnych sił w prywatnym biznesie. Na początku są marzenia, wysokie cele, ambicja i mnóstwo zapału. Niestety szara rzeczywistość okazuje się być brutalna i wielu zapalonych przedsiębiorców nie radzi sobie z konkurencją czy po prostu samodzielnym prowadzeniem firmy. Zaistnienie w świadomości klientów to podstawa do dalszej żywotności biznesu. Nie tak łatwo jest jednak zapisać się w pamięci ludzi, którzy codziennie zasypywani są ogromem różnego rodzaju informacji,  w znacznej mierze stanowiących treść marketingową.

Zazwyczaj do rozkręcenia biznesu potrzebna jest odpowiednia kampania marketingowa. Początkujący przedsiębiorcy nie mają jednak na tyle dużych środków finansowych, by móc pozwolić sobie na takie przedsięwzięcie. Znane, ogromne i bogate firmy i korporacje stać na kampanie marketingowe na wielką skalę.  Zwykli ludzie, którzy po prostu chcą pokazać szerszemu gronu swoją pracę i jej owoce częstą lądują na samym końcu tego wyścigu szczurów. Takie osoby muszą szukać oszczędności gdzie się da i liczyć na własną kreatywność. Często da się osiągnąć sukces nie wydając wielkich pieniędzy, ale do tego potrzebny jest dobry pomysł, który porwie wielu.

Do pokazania się światu najlepsze są media. Telewizja, radio, gazety, internet. Wszyscy wiedzą, że z tych czterech wymienionych największy potencjał, przy jednocześnie najniższych kosztach, ma właśnie sieć internetowa. Nie ważne czy biznes kierowany jest do ludzi młodych czy starych, wykształconych czy nie. Jeśli w internecie zrobi się wystarczająco głośno o danym produkcie czy firmie, to niedługo marketing szeptany rozniesie wieść o danej działalności daleko poza kręgi internautów. Jak już zostało powiedziane, najważniejszy jest pomysł. Można wykorzystać wiele aplikacji, portali i innych wytworów internetu. Ogromna ilość produktów zyskała popularność dzięki kampaniom przeprowadzanym za pośrednictwem portali społecznościowych typu Facebook czy Nasza-klasa. Dziś, gdy komunikacja i wymiana informacji odbywa się tak łatwo i szybko, warto wykorzystać narzędzia internetowe do własnych celów. Maile, interesujące zdjęcia, śmieszne filmiki, zaskakujące akcje, animacje czy piosenki...Wybór środka przekazu jest wielki, a kluczem do sukcesu jest niewątpliwie kreatywność.

ComputerWchodząc w świat internetu przedsiębiorca musi jednak w pewien sposób dostosować się do jego wymogów. Kampania internetowa może również wymagać dużych pieniędzy na zatrudnienia agencji interaktywnych, programistów czy grafików. Wszystko zależy od pomysłu. Jeśli uda nam się wpaść na coś nietuzinkowego, to może obejdziemy się bez wielkich wydatków. Mimo wszystko pojawiając się w internecie trzeba mieć przynajmniej własną stronę www. Kolejne koszty? Niekoniecznie. Wystarczy dobrze się rozejrzeć a znajdzie się tanie strony internetowe. Można komuś zlecić zbudowanie serwisu, ale w przypadku początkujących lub niewielkich firm warto spróbować własnych sił również na tym polu. Są narzędzia i aplikacje, które umożliwiają stworzenie strony www bez umiejętności programowania czy udziału grafika. Skoro Polacy są tak przedsiębiorczy, to takie rozwiązanie powinno przypaść im do gustu. Rynek kreatorów www kwitnie. Wystarczy przejrzeć oferty i kto wie, czy nie najłatwiej będzie samodzielnie zrobić witrynę swojej firmy.

Mając własną stronę internetową i pomysł na niedrogą a zaskakującą kampanię, każdy przedsiębiorca może osiągnąć sukces. Polska natura obok przedsiębiorczości wyróżnia się także skłonnością do narzekania i niezadowolenia. Często mówimy, że przecież nie damy rady pokonać wielkich korporacji i ugruntowanych marek. Nikt nam jednak nie każe tego robić! Wystarczy zaistnieć w świadomości naszych klientów. Dobra kampania internetowa powinna załatwić tę sprawę, a jak widać do tego celu niekoniecznie potrzebne są wielkie pieniądze. Polaku rusz więc głową i pokaż się światu. Kreatywność połączona z przedsiębiorczością może zdziałać cuda. Internet jest środowiskiem, w którym każdy może osiągnąć sukces, dlatego właśnie Ci najmniejsi powinni próbować swoich sił u internautów.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Autorem artykułu jest bor 321

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz